Bekijk profielpagina

Binnenkort mogen we van Facebook chatten met ons publiek 👌

De grootste uitdaging voor iedereen die publiceert, is in het ritme komen van je publiek. Hoe zorg je
De Medianieuwsbrief
Binnenkort mogen we van Facebook chatten met ons publiek 👌
Door De Medianieuwsbrief • Editie #28 • Bekijk online
De grootste uitdaging voor iedereen die publiceert, is in het ritme komen van je publiek. Hoe zorg je ervoor dat lezers aan je denken? Dat ze niet vergeten dat je bestaat? Hoe word je een dagelijkse of wekelijkse gewoonte voor mensen?
Deze week probeer ik die vraag te beantwoorden door te kijken naar experimenten met de volgende mediumtypes: papier (jawel), messaging apps, de Facebook Newsfeed en nieuwsbrieven.
Mis je iets? Bereik jij je publiek op een slimme manier en ben je bereid dat te delen? Reageer dan vooral op deze mail! 💌

Fuck it, we maken alleen een papieren editie
Binnenkort mogen we van Facebook chatten met ons publiek
Je kunt de Facebook Newsfeed niet vertrouwen
Facebook speelt op die collectieve nieuwsbriefliefde in
En staat een select groepje uitgevers toe om binnen Facebook Instant Articles hun nieuwsbrieven te promoten. Zo hoopt Facebook dat uitgevers minder bang worden om de relatie met lezers te verliezen door alles op Facebook te gooien. Het ziet er zo uit:
En hier een succesverhaal: Lenny, de nieuwsbrief van Girls' Lena Dunham
Dat is het grote probleem met nieuwsbrieven
De revival gaat lekker, maar lezen ontvangers ook echt? Ik denk dat iedereen een chronisch concentratieprobleem heeft tijdens het wegwerken van mail. Want: e-mail is een todo-lijst en enorme time suck in ieders leven.
Ik heb dat zelf opgelost door me met een Evernote-mailadres in te schrijven voor nieuwsbrieven. Zo belanden ze allemaal in mijn Evernote, waar ik ze vervolgens rustig - ver weg van de manie van mijn mail - kan lezen.
Met de toenemende populariteit van nieuwsbrieven denk ik dat meer mensen behoefte hebben aan zo’n oplossing. Gat in de markt?
(Voor je het weet lezen we allemaal weer in een soort heruitvinding van Google Reader 💔)
In het kader hiervan stop ik maar weer snel met schrijven, anders wordt deze brief ook te lang. Of is deze mail dat al? Laat me vooral weten wat je prettig vindt: meer to-the-point-verwijzingen naar interessante verhalen? Of ook graag wat langere analyses?
Hoe dan ook, tot volgende week!
Ernst-Jan Pfauth
Hoe vond je deze editie?
Word lid voor €5 per maand
Steun De Medianieuwsbrief en ontvang extra nieuwsbrieven.
De Medianieuwsbrief

Wij lezen alles zodat jij alleen het belangrijkste medianieuws krijgt. Elke werkdag om 16:00 in je mailbox.

Je kunt je abonnement hier beheren
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door De Medianieuwsbrief met Revue.