Bekijk profielpagina

In de nieuwe aflevering van onze mediapodcast broeden we op een samenzwering

Goedemorgen, welkom bij je wekelijkse round-up van het belangrijkste nieuws over media-innovatie! ☕️
De Medianieuwsbrief
In de nieuwe aflevering van onze mediapodcast broeden we op een samenzwering
Goedemorgen, welkom bij je wekelijkse round-up van het belangrijkste nieuws over media-innovatie! ☕️ 🥐
Met deze week: een nieuwe aflevering van Een Podcast over Media. Daarin bespreken we onder andere hoe iets nieuws wordt (trading up the chain), wat we van de boekhandel van Amazon kunnen leren en hoe we notities maken. 

Maar eerst de belangrijkste headlines van deze week:
Facebook maakt groepen belangrijker, en dus bedenken uitgevers allerlei manieren om er geld mee te verdienen (samenvatting).
Mark Zuckerberg zegt sorry voor Cambridge Analytica-affaire: ‘Dit was een grote schending van het vertrouwen’ (samenvatting).
Google kondigt ‘Google News Initiative’ aan (samenvatting).
Amazon en Snapchat groeien sneller dan verwacht (en véél sneller dan Facebook en Google) op de online advertentiemarkt (samenvatting).
Ook bij de NPO verdienen mannen met topfuncties meer dan vrouwen (samenvatting).
Door nieuwe afleveringen van online series op alle platforms tegelijk te publiceren, hoopt Buzzfeed meer kijkers aan zich te binden (samenvatting).
Deze drie succesverhalen laten de potentie van machine learning in de journalistiek zien (samenvatting).
Betaal je voor nieuws? Dan komen die artikelen binnenkort hoger in je zoekresultaten van Google (samenvatting).
Een nieuwe aflevering van onze podcast 🎧
S02E05 - Broeden op een samenzwering
Bronnen bij de podcast
Mis geen belangrijk medianieuws
Dat was ’m voor deze week!
Je kunt ons doordeweeks volgen via Medianieuwsbrief.nl.
Wil je bij elk nieuw bericht een notificatie op je telefoon? Volg ons via Telegram.
Met een groet!
Alexander & Ernst-Jan
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth & Alexander Klöpping

Elk weekend sturen we je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth & Alexander Klöpping met Revue.