Bekijk profielpagina

Wat je ook doet, houd je abonnee binnen. Desnoods voor 2 cent per week.

Goedemorgen, welkom bij je wekelijkse round-up van het belangrijkste nieuws over media-innovatie! ☕️
De Medianieuwsbrief
Wat je ook doet, houd je abonnee binnen. Desnoods voor 2 cent per week.
Goedemorgen, welkom bij je wekelijkse round-up van het belangrijkste nieuws over media-innovatie! ☕️ 🥐
Met deze week: twee radicale ideeën voor het werven en behouden van abonnee’s, Netflix’ recordgroei en het vertrouwen in media.

Wil je minder opzeggers?
Sorry voor de retorische vraag. Net als elke uitgever wil je je churn zoveel mogelijk beperken. De LA Times heeft een radicaal idee:
Nog een bijzonder idee in de abonnementenwereld:
Belangrijke headlines van deze week:
  • We doen steeds meer op onze smartphone (ten koste van de tablet): lezen, shoppen, mailen, social media & bankieren (samenvatting).
  • Deze analyse laat zien dat ons twittergedrag vooral bestaat uit een hoop geroep in echokamers. En, verrassing: totaal niet representatief is voor de rest van Nederland (samenvatting).
  • NOS stopt met het gebruik van het woord ‘blank’ 👌🏻 (samenvatting).
  • Het verdienmodel van The Guardian lijkt zijn vruchten af te werpen: de krant verwacht dit jaar (na jaren in het rood) weer zwarte cijfers te schrijven (samenvatting).
  • Het wereldwijde vertrouwen in media keldert, maar dat ligt niet aan journalisten: het vertrouwen in hen is juist gegroeid (samenvatting).
  • Recordaantal van 8,3 miljoen nieuwe Netflix-abonnees in afgelopen kwartaal. Er waren er 5 miljoen verwacht (samenvatting).
Mis geen belangrijk medianieuws
Dat was ’m voor deze week!
Je kunt ons doordeweeks volgen via Medianieuwsbrief.nl
Wil je bij elk nieuw bericht een notificatie op je telefoon? Volg ons via Telegram.
Met een groet!
Ernst-Jan Pfauth
PS. Door al dat gespeculeer zou je bijna vergeten dat de blockchain enorme gevolgen kan hebben, die we ook in ons dagelijks leven kunnen merken. Hier de twee beste explainer-stukken die ik daar onlangs over las:
PPS. Goed punt:
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth & Alexander Klöpping

Wij lezen alles zodat jij alleen het belangrijkste medianieuws krijgt. Elke werkdag om 16:00 in je mailbox.

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth & Alexander Klöpping met Revue.